Snart helg, igen.

Hej!
 
Sedan jag bloggade sist har jag inte gjort överdrivet mycket. Jobbade i tisdags, slängde mig sedan i bilen hem till Amanda och hade en mysig kväll med henne och Josefine. Vi åt choklad och överblivna semlor (som inte var så goda dock). Glömde bort popcornen gjorde vi med!!
 
Idag var jag ledig, förutom att jag var tvungen att vara hemma och "låtsas jobba" när min program manager var här för vårt möte vi har varje månad, den här gången även med någon från något som heter ERO och är någon organisation som ser till så att allt står rätt till inom Au Pair Link, typ. Och pga denna människan så  behövde vi "säkra huset" massor, haha. Bla. sätta plastgrejer i dom eluttagen som inte används, eftersom barnen kan stoppa in fingrarna där, lägga undan alla former av sladdar och grejer, eftersom barnen kan strypa sig/hänga sig med dom, och massa andra halvtöntiga saker, om du frågar mig. Men, det gick nog bra, och efter det så åkte jag ner och åt sushi-lunch med Ilona i parken vid biblioteket.
 
Idag står utomhus-bio på schemat, och jag funderar på hur mycket kläder jag behöver, haha. Det blir ju kallt på kvällen liksom, och så blåser det... Hm, ja, får fundera på det.
 
Imorgon är det jobb, promenad, tvätt och playdate på schemat. Sedan är det redan fredag igen, och jag ska till Lulu, och så var det helg. Igen. Någon pratade om att åka uppåt och göra Tongaririo crossing i helgen, men om jag ska vara helt ärlig så orkar jag inte riktigt engagera mig, så om någon ger mig en tid och plats vi ska åka så kan det hända att jag infinner mig, men orkar inte ta tag i något...
 
Well well, cykelställ, som en viss Linnéa Perkman säger. Nu ska jag gå och ta bort mitt hemska nagellack på tånaglarna (som mina underbara barn insisterade med att måla dit) och ge mina fötter en omgång med fotfilen dom sent kommer glömma. På tal om naglar så färgade jag ju Amandas hår, utan handskar, hehe. Och ja, färgen är borta från händerna nu i alla fall, men naglarna är fortfarande urtjusiga i mörkbruna nyanser!
 
Vi hörs, Puss!
 

PS. Den nya designen får mig att slita mitt hår, hehe. Får se OM/när den kommer upp....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0