161 dagar, 23 veckor

Om 161 dagar är jag hemma. Jag kommer hem på en måndag. Mer exakt på kvällen, den 5e Augusti, 2013.
 
Känns så himla sjukt att jag varit borta så himla länge? Jag menar, det var 29 veckor sedan jag åkte hemifrån, snart 7 månader. Det längsta jag varit ifrån Jens innan det här var typ 4 dagar, och mamma lite mer än en vecka antar jag. Och LP.
 
Numera är det söndag efter söndag här borta tycker jag. Veckorna bara flyger förbi. Det konstiga är att det känns som att jag inte alls har lång tid kvar här, trots att jag precis passerade halvvägs. Jag vet ju att veckorna bara flyger förbi, och när jag bara har ensiffrigt med veckor kvar kommer jag ju nästan vara hemma.
 
Något som jag faktiskt inte tycker är så himla kul är att vi går mot kallare tider här, trots att vi (tydligen) haft en exceptionellt bra sommar i år. Visst, jag är på Nya Zeeland, men så himla varmt är det inte när vi inte har någon sol, och blåsten är i full gång. Vi bor ju i världens mest blåsiga huvudstad också. Tacka vet jag kort hår i den här staden! Tycker nästan lite synd om mina långhåriga Au pair-vänner som springer runt med hår i ögon, näsa och mun. Har ju i och för sig också varit där, så jag vet ju hur det är, även om dom knappt tror mig när jag säger att jag haft långt hår, haha.
 
På tal om hår så var jag och klippte mig hos en jättegullig tjej idag. Fick tag på henne genom en av au pairerna här, för att hon är tydligen vän till hennes familj, så ja. Jag åkte hem till henne och betalade 30 dollar istället för ner till salongen i Lower Hutt där jag betalar 72 dollar, så det var kalas! Vi fick lite ordning på det hela också. Just nu ser det lite roligt ut, men tills nästa klippning kommer det förhoppningsvis se ut som vanligt, för det kändes som att hon fick kläm på vad jag menade och ville, haha.
 
Om 15 min ska jag sätta mig i bilen och åka mot Cosi. Ska plocka upp henne och så ska vi åka till en Workshop med Au pair link där vi ska lära oss lite om hur man ska agera i vissa situationer med barnen typ. Har varit på en innan och det var rätt intressant faktiskt!
 
Well, slut på allt babblande om tid. Vi hörs! Puss
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0