Årsresumé

Har försökt mig på årsammanfattningar förr, ibland har det skitit sig, ibland har det faktiskt gått ganska bra, men i år orkar jag inte med något sånt. 
 
Satan vilket långt år det varit ändå. Känns som att det var i ett annat liv jag passerade halvvägsgränsen för mitt år borta, ett annat liv jag firade en varm nyårsafton och framför allt ett annat liv sedan jag stod på Landvetter och ville gråta av alla känslor. 
 
Vi firade in det här året i mitt gamla hus, på andra sidan jorden. Kysstes, skålade något äckligt sliskigt och gick och la oss med en gång typ. Upp i ottan och vidare på nya äventyr. Sa ett hastigt hejdå till familjen den 6e om jag inte minns fel, och ett vidrigt hejdå till Jens den 10onde, och sen fortsatte jag sommaren med massa skoj. Gud, jag kollar på bilder och reaktionerna är typ "Just det, det har jag gjort med." "Åh gud, det minns jag nu ja!" "Shit, hur kunde jag glömma det här?" Och ja, jag har verkligen gjort mycket. Något som jag är extra stolt över är ändå mina 11 dagar på sydön, helt själv. Fan va jag växte då. Jag såg så mycket, gjorde så mycket, skrattade så mycket och var så jävla livrädd, i en enda stor röra typ. 
 
Sen blev det höst och vinter, dagarna sprang iväg, jag läste böcker för glatta livet (Game of Thrones<3) och vips så var det bara 5 veckor kvar, och sen 4, 3, 2 och 1. Och så var det dags för ännu ett hejdå. Gud, min sista vecka är ett enda töcken typ. Så himla himla jobbigt att krama mina älsklingar en sista gång. 
 
Så kom jag hem och slogs i ansiktet av den omställningen. Att komma hem utan en plan, utan jobb, utan någonting verkligen, var inte så lätt. Men, jag tog tag i det tillslut och nu jobbar jag på dagis. 
 
All in all har jag lärt mig helt sjukt mycket, vart med om helt sjukt mycket, lärt känna så många nya fina vänner och haft ett väldigt känslosamt år. Nu hoppas vi att 2014 bjuder på lite mer säkra framtidsplaner. Skulle gärna vilja börja plugga i höst, om jag bara kommer på vad. Annars ska jag spara pengar och så skulle jag vilja hälsa på min familj i vinter. Tågluffa står också på önskelistan, men vi får väl se vad framtiden utvisar. 
 
Tack för i år allihopa, och gott nytt på er ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0