Wanaka och Puzzling world

När vi vaknade upp på morgonen i Franz Josef regnade det, så vårt första stopp vid en sjö var inte så lyckat. Den ska tydligen ge en exakt spegelbild av bergen runt omkring osv, men jag bemödade mig aldrig ens att gå ner i regnet... Istället stannade jag inne och drack varm choklad och pratade med Lexie i telefon.
GOTT!
Nästa snabb-stopp var vid ett jättevackert (och högt) vattenfall!
Och nästa efter det vid "Blue pools" eller nått sånt. Det är helt sjukt vilken blå färg vattnet kan få i det här landet?!
Och så åkte vi förbi en massa sjöar på väg in i Wanaka.
 
Precis utanför Wanaka ligger något som heter Puzzling world, där vi blev avsläppta för att leka lite i 2 h innan vi skulle ta oss hela vägen fram.
Allting var en aning snett, men väldigt kul!
I bakgrunden ser ni bussen jag åkte med alla sträckor utom en också. I det lilla släpet där bak hade vi våra väskor, hehe.
Toaletterna var lite speciella...
Dom hade en labyrint med fyra torn som man skulle ta sig till. Jag klarade ett torn, sen gick jag förbi utgången och tänkte att det är lika bra att jag går ut när jag väl hittat utgången, annars kommer jag aldrig ut härifrån.
Dom hade Wasgij-pussel!!
Hologram,
bild-illusioner (hur många ben har elefanten?),
lite mer illusioner (är ansikterna konkava eller konvexa?),
stolpar som inte verkade så speciella, tills du fokuserar på utrymmet mellan stolparna istället,
och ett jättekul rum där man slog i huvudet i ena änden och var jättekort i andra änden!
 
Allt detta, och massa fler illusioner som tillslut fick mig att må illa, haha.
 
På morgonen sken solen och nere vid sjön såg det ut såhär:

Och så frågade jag en kines (som var den enda vid stranden) om han kunde ta ett kort på mig, och ja, här är resultatet. Kapade ben och min haka har försvunnit så jag ser jättetjock ut? Men jag var där iallafall!

Kommentarer
Postat av: August

hahaha, trodde kineser va proffs på de, dom tar ju turistkort 24/7 på allt. men fina bilder, puss

Svar: jo, turistkort ja....
Linn Wollbrant

2013-04-20 @ 16:00:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0