Queenstown

Resan från Wanaka till Queenstown är relativt kort, och vi stannade två gånger innan vi var framme - först vid Kawarau bridge, världens första bungy!
Och det såg ut såhär! Fick svindel av att stå där uppe...
 
Och second - Arrowtown!
Som var en jättemysig liten stad med typ en gata, massa gulliga affärer och fik. Det kändes som att man flyttats tillbaka några årtionden i tiden typ.
Sen kom vi fram till Queenstown, som var strålande vackert.
Vi fick inte checka in våra väskor förrän några timmar senare, så jag satte mig på bryggan och läste en bok tills jag fick checka in. Efter det mötte jag upp Carla och Weike för att åka gondolan upp, och det såg ut såhär:
Där uppe kunde man ta ytterligare en lift upp, en gammal hederlig stolslift, för att åka en liten bil ner, en luge. Av någon konstig anledning tog jag aldrig en bild på själva bilen? Men ja, om ni hemskt gärna vill se vad det var för något får ni väl googla.
Bara några kilometer hemifrån...
Och sen gick jag och mötte upp Olivia och åt den godaste hamburgaren någonsin på Fergburgers!
 
Och det var dag 1 i Queenstown, resten får ni i ett annat inlägg, för annars blir det här alldeles för långt, och min dator verkar protestera lite för tillfället... Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0