Nelson

Precis som alla andra gånger jag varit på färjan så hade vi helt makalöst väder.
Sen kom jag fram till Nelson.
Där Nya Zeelands mittpunkt finns!
 
Första kvällen hann jag även med en väldigt rolig, och spontan utgång. Jag och Laura skulle gå ut och ta en drink, och det hela slutade med att vi kom hem strax efter 03.00 och hade svinkul hela kvällen!
 
Här bodde vi, jag och Laura.
Poolen var kall som satan, men bubbelbadet i bakgrunden var skönt, hehe.
Här hängde vi en bra stund och njöt av solen.
I Nelson har dom ett svenskt café!!!
Det fanns lingonsylt.
Och sill, mamma!
Och Ahlgrens bilar, och jag åt en kanelbulle och en dammsugare. SÅ gott!!
 
På söndagen var det dags för Abel Tasman. På bussen och båten ut träffade jag en svensk tjej som hette Olivia, så vi hade 4 oerhört trevliga timmars promenad i den fantastiska naturen.
Känner ni igen er?
Split Apple Rock!
Lunch-rast.
Olivia.
 
På måndagen hade jag inte mycket till planer, så jag tog en långpromenad till en av stränderna i Nelson.
Vägen dit var helt makalöst vacker. Gick bara och njöt.
Och där var stranden, tillslut. Vattnet var väldigt lågt dock.
 
Dagen efter bar det av till Greymouth, men det tar vi i nästa inlägg!
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0