En ledig tisdag

Tänkte att jag skulle skriva ett inlägg, men så tog det stopp. Fastnade bland alla andras bloggar istället.
 
Var ledig igår, och så även idag. Gick upp, åt frukost, följde Lexie till skolan, kom hem, åt färdigt min frukost, tog en dusch, åkte ner till biblioteket och fixade ett lånekort, åkte hem igen, åt lunch, gick en promenad, osv. Har inte gjort mycket helt enkelt. Ganska skönt, men också lite jobbigt. Man vill liksom utnyttja varenda dag, men samtidigt är det svårt att veta vad man ska göra. Särskilt när det inte finns så många andra som är lediga då de flesta jobbar mån-fre.
 
I alla fall, imorgon är det onsdag, vilket betyder att Katya inte har någon kindy. Ellie jobbar sent så jag börjar 2.30 pm ungefär. Tänkte ta mig en promenad till biblioteket och se om det finns några filmer att låna, och sedan ta bussen hem. En hel mil känns väl lite överdrivet på en dag, hehe. Särskilt som jag pinnade på ordentligt i 5,92 km idag, enligt Runkeeper. Det konstiga är att hela jag kändes trög och seg idag, och det kändes inte alls som att jag gick fort, och ändå gick jag fortare än sist? Knepigt det där.
 
Katya och Ellie var hos läkarn idag för att försöka få ordning på att Katya sliter sitt hår. Såå, hon ska gå i terapi, tror jag, och så rakade vi av henne håret, så nu ser hon ut som en liten hottentott! Mitt i rakningen så slutade såklart apparaten att funka också, så ett tag sprang hon omkring med halvrakat huvud, haha. Tillslut funkade den i alla fall, så nu har vi nästan likadan frisyr, säger vi här hemma.
 
Kit-kat provar Ellies bh, haha!
Jag och Hanna var på en smyckesshop igår och gjorde våra egna smycken! Det här är mitt armband.
Halvvägs genom den nya frisyren såg vi ut såhär!
 
Ikväll ska jag skypea med min kärlek. Puss!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0