Roadtrip, dag 1

Okej, ska försöka sammanfatta våran resa i lite inlägg, ett för varje dag är planen.
 
Vi åkte på fredag kväll, kom upp runt 00-30 till hostellet vi skulle sova på, för att bli placerade i fel rum utan värme. Vi sov dock litegrann, vaknade upp, åt frukost, packade våra väskor och när vi skulle ut för att göra Tongariro Crossing så säger kvinnan i receptionen att hon inte skulle rekommendera det i detta vädret, för det är snö osv på berget fortfarande.
 
I det ögonblicket ville jag lägga mig ner och gråta och skrika efter mamma, MEN, eftersom jag är en så självständig och duktig kvinna samlade jag ihop mig och det hela slutade med att vi gick två små-vandringar kan man säga.
 
Bergen på bilderna är bergen från Lord of the Rings. Är som sagt inte jätteinsatt i dom filmerna, och minns inte vilket berg som var vilket, men tror det är Mt Doom och Mordor, eller något.
Sen hade jag mittbena, och så kom vi fram till Taranaki Falls som var ascoolt!
Efter det blev det skog igen, och sedan var vi tillbaka där vi började!
Vandring nr 2 gick runt en krater-sjö som hette något jag inte ens tänker försöka ge mig på att stava. Det var så vackert va, och tyst. Man ville inte ens andas för att om man gjorde det så bröt man tystnaden.
Vi stannade vid en av alla Scenic Lookout's och såg detta. Makalösa vyer, som vanligt.
Efter det, på väg till nästa hostel, så svängde vi förbi nått ställe med massa Hot-pools och grejer. Med andra ord, varma källor. Det var riktigt coolt, men luktade riktigt illa på vissa ställen.
Här är bilder från hostellet vi bodde på, SÅ CHARMIGT!
 
Och det var den första dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0