2 månader senare.

Idag har jag varit här, i lilla Wellington, i exakt 2 månader. Det betyder att jag har redan gjort en sjättedel av min tid här. Ganska sjukt egentligen, när man tänker efter.
 
Har kommit in i rutiner och allt sånt där här hemma nu. Vet var det mesta finns, hur det mesta funkar, och ingenting känns särskilt nytt längre. Jag har kommit flickorna närmre och närmre, och lärt mig hur dom fungerar. Såklart går dom upp och ner sjukt mycket, men jag känner mig säker i mitt förhållande till dom, så att säga. Vet vart jag har dom, och jag hoppas att dom vet vart dom har mig också.
 
Jag vet hur man åker buss och tåg, jag vet hur stan fungerar och hittar ganska så bra i centrum. Jag hittar ganska så bra i Lower Hutt, och jag har min promenadslinga som jag försöka gå/springa regelbundet. Det enda jag känner som fortfarande är "sådär" är det där med alla kompisar. Visst, man har bekanta och tjejer som man träffar då och då, men mer är det ju knappt. Så himla skönt att Cosi flyttat till Petone dock, så att vi kan hänga lite mer, men annars är det där så himla svårt.
 
Sedan det där med vad man hade för förväntningar när man kom hit. Jag vet helt ärligt inte vad jag hade för några, men undermedvetet förväntar man ju sig något. Jag får panik när jag tänker på att jag redan varit här i 2 månader utan att "ha gjort något". Fast. Vad är det jag ska göra? Jag gör ju massor mest hela tiden. Jag blir stressad över att tiden bara flyger utan att "jag gör någonting". Men, återigen, vad är det jag ska göra? Resa? Det ska jag ju göra! Och för att vara helt ärlig; man hinner se hela Nya Zeeland på 4 veckor, som min semester faktiskt är.
 
 
Och såklart, hemlängtan. Jag räknar dagarna tills jag kommer hem, samtidigt som jag blir stressad över att tiden går för fort. Dubbelmoral? Skojar du eller...... Jag gör mos av min hjärna med alla tankar om det där.
 
Annars så har jag det så himla bra!

Kommentarer
Postat av: josefin wikman

har du träffat några nya zeeländare att hänga med än? Kan tänka mig att det är ganska så svårt?

Svar: det är skitsvårt? alltså. jag menar, jag jobbar, dom går i skolan eller jobbar också antar jag. enda stället man egentligen träffar folk är typ på bussen eller när man är ute, och det har jag bara hunnit med en gång för det har inte klaffat....
Linn Wollbrant

2012-10-10 @ 10:34:04
URL: http://josefinatthedisco.wordpress.com
Postat av: jaw

linn jag vill vara säga pussen!

Svar: då vill jag säga PUSSEN tillbaka!!
Linn Wollbrant

2012-10-12 @ 09:03:12
URL: http://stoltankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0