En helg i matens tecken.

Hej!

Som vanligt är det lite tight om tid på helgerna. Eller ja, tight och tight om tid, men jag har helt enkelt annat för mig.

Mat hos Åkesons var kalas! Det var hur gott som helst, och som vanligt gör man misstaget att trycka i sig lite lite extra så att man nätt och jämt får ner efterrätten sedan. Matkoma.
Slängde mig sedan in i bilen för en fika med Johan (proppmätt som jag var) och efter det hem till Anton där det bjöds på lite Vietnamesiskt-inspirerad mat. Jag är ju inte den som tackar nej till mat, som ni vet, så där fick jag i mig lite till.
Sedan styrde vi kosan mot stora staden Göteborg och This means war på Bergakungen. Den var över förväntan, helt klart.

Åkte hem och somnade i ett par mysiga armar. Söndagen spenderades, helt utan söndagsångest, i sängen, soffan, och med ännu mera mat. Min man gjorde ägg och bacon till frukost åt mig, och lite senare blev det grillat. Jag klagar inte, hehe.

När jag sedan kom hem till my place, so to speak, så kom min gosiga bror och kröp ner i min säng och gosade järnet. Man får ju ta vara på tillfällena för jag är ju aldrig hemma, säger han. Kan hända att han har en poäng.

07.50 ringde klockan idag. Alldeles för tidigt. Tog mig i alla fall igenom ett pass på gymmet, redigt med PA-plugg, en lunch på Linnéas och mer plugg för att återigen parkera mitt arsle vid mannens matbord och äta mer mat. Känns som att jag inte gör annat än äter?

Nu ska jag i alla fall krypa långt ner i sängen och se på Skavlan innan jag förbereder mig för ännu en hård vecka i skolan, hehe.

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0