En annan värld

Bestämde mig för någon vecka sedan att jag skulle börja läsa igen. Gick in på biblioteket med Elin, och kom ut med tre böcker, varav en är en riktig tegelsten på över 600 sidor, och dessutom i en genre som jag inte alls gillar egentligen.

Det gick lite trögt i början, men sedan jag kom hem idag vid fem-tiden så har jag suttit i soffan med näsan i boken. I fem (!) timmar, till och från, har jag suttit och läst, och det var längesedan jag var så nöjd.

Att förlora sig i en helt annan värld, det finns inget bättre. Att boken aldrig tar slut gör ju det hela, om möjligt, ännu bättre. Jag läser väldigt fort så en bok på 200-300 sidor tar slut på några timmar, men den här. Har suttit hela kvällen, och då var jag nästan halvvägs när jag började, och den är fortfarande inte slut.

Okej, inser själv att jag är helt lyrisk över en bok. Men det är väl okej antar jag.

Imorgon ska jag träna. Och läsa färdigt, hehe.

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0