Vilket jobb man har!

Hej!
 
Fulla dagar det senaste.
 
Hade världens härligaste kväll med BBQ (grill) ute på baksidan med Ellie och Trev sist jag skrev. Sedan dess har jag gått och kliat konstant på en miljon myggbett jag införskaffade mig. Nästa gång ska jag använda den där insektssprayen vi har någonstans...
 
Dagen efter det var det Lucia, som inte uppmärksammades alls här såklart, och playgroup som gällde. Den spenderade på Oriental Parade med Fiji-tema eftersom det var Therese's sista (buhu...). Vädergudarna var på våran sida och solen strålade verkligen. Sommarn är här!
Vi var sena (som vanligt) så när vi kom hade alla redan påbörjat morning tea.
Katya tyckte lekplatsen var roligare än stranden.
Dom två galna svenskarna badade....
Medans andra höll sig till land och nästan brände ryggen för att hon var för lat för solkräm, hehe.
Gosisarna!
 
När jag kom hem la jag mig bara på baksidan och solade eftersom jag egentligen var ledig. Sååå skönt att bara ligga och steka och lyssna på podcasts.
Vid tre var det dags för huset att fyllas med ungar. Vi hade BBQ för Lexie och hennes två klasskompisar plus syskon, och så Cosi's barn, och snacks för dom vuxna för att ladda in för Assembly, Lexies skolavslutning. Det var ungar överallt, solen sken och livet var bara härligt!
 
BQQ!
Vuxen-snacks, hehe.
Yum!
 
Sedan blev det fredag. Ellie var hemma idag, så vi har städat lite och sådär i gästrummet där nere, och sedan tog hon en sväng på stan med Lexie efter att hon gått på sommarlov kl.12. Jag, Katya, Lulu och Therese och hennes barn hade film-eftermiddag hemma med popcorn och allt, så vi hade det minst sagt väldigt lugnt och skönt.
 
Nu är det helg, men schemat är förvånansvärt tomt. Himla skönt om jag får säga det själv. Sedan är jag ledig på måndag, tisdag är det årets sista möte med min program manager, onsdag är det förhoppningsvis playdate med Cosi, och på torsdag kommer mamma och resten!!! Dom är förresten på planet från Hongkong till Sydney i skrivande stund. So far hade allt gått bra. Skönt att höra.
 
Vi hörs när vi hörs, helgerna brukar ju vara lite sämre än vardagarna, hehe. Känner mig väldigt nöjd med att jag plockar med mig kameran överallt förresten, klapp på axeln där!
 
Ta hand om er hemma! Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0