Finbesök av Johanna

Måndagen var jobb och sedan Lord of the rings på storbildsskärm, tisdagen såg likadan ut, och sedan var det ju premiären på onsdag direkt efter jobbet, och efter premiären plockade jag upp Johanna på tågstationen!
Självklart var tåget sent, så vi missade bussen upp och fick vänta en timme ute i ingenmanslandet vid Waterloo, men, vi hade ju en del att prata om så tiden gick fort ändå!
 
Torsdagen spenderades i stan och det såg ut såhär:
Johanna var turistig!
Lite mer turistig.
Och tog fina bilder!
Sen åt vi glass och jag såg skallig ut i min keps...
Och sen vare sushi-time!
Som sagt.
Tog oss sedan uppför till Botanical Garden.
Och rosträdgården.
Här har du en bild på oss båda mamma! Fick fråga en sur fransk tant om detta kortet....
Sen åkte vi hem och var barnvakter och gjorde god mat!
 
Fredag så jobbade jag, så vi tog med oss tjejerna till simhallen efter en lugn förmiddag hemma.
Lulu var med, som vanligt!

Simhallen som sagt, Katya var såååå duktig!! Så himla kul!
Sen åkte vi ner och åt crêpes till sen lunch, mums!
Och efter lite ärenden så styrde vi kosan in mot stan och lite utsikt.
360 graders panorama, Frida ;)
Om ingen annan kan ta kort på oss får vi väl göra det själva... Syns inte alls tydligt i mina glasögon heller, hehe.
 
Och sedan var det middag!
 
Lördagen gick i maklig takt. Vi gick ner till Lower Hutt, köpte jordgubbar, åkte bussen hem, sov lite middag, hängde, bakade en kaka till Cosi, gjorde oss i ordning och blev så småningom upphämtade av Cosi för att åka ner till henne och äta sushi och förfesta lite innan utgång!
Nap!
Jordgubbar, hehe.
Sushi!
Och så utgång!
Födesedagsbarnet <3
 
Sedan sov jag två timmar för att sedan gå upp och köra Johanna till färjan, det var sådär...
 
Nu ska jag skynda mig ut och ta vara på solen vi faktiskt har idag. Ska ta en handduk och bara lyssna på podcastar och ha det bra. Pussen!

Kommentarer
Postat av: josefin wikman

varför äter du aldrig nigiri?? och bara vanlig maki, insideout är ju den godaste makin!!!

Svar: för att dom inte är så avancerade i det här landet på sushi, och dagens sushi kostar typ 30 spänn, så det är det man äter liksom. och då är det bara såna där, samma hela tiden. du får utbilda mig mer när jag kommer hem!
Linn Wollbrant

2012-12-03 @ 20:35:50
URL: http://josefinatthedisco.wordpress.com
Postat av: Johanna

Riktigt bra dagar!! :D

Svar: Verkligen :D Så roligt att du kom! Ser redan fram emot nästa visit ;)
Linn Wollbrant

2012-12-06 @ 03:19:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0