Koj-bygge och en sväng i stan.

Shadow tyckte inte det var lika kul som tjejerna att bygga koja. Hon knödde sig in mellan stolarna, satte sig (ja, satte sig) i mitt knä. La sig sedan över mitt ben med min fot som huvudkudde, rullade runt, ville att jag skulle klia henne på magen och ja, hon ville också vara i centrum så att säga, haha.
Tjejerna tyckte i alla fall att det var kul!
 
Idag har jag finally införskaffat mig en platta med fläkt till min dator så att den inte brinner upp, och framförallt så att jag inte får brännskador när jag har den i knät, haha.
Mötte i alla fall upp tre andra au pairer i stan, efter att vi gjort ett tidningsreportage hemma. Fick ställa upp på massa foton, vilket innebar att mina rosa byxor blev jättesmutsiga, så jag fick slänga på mitt ett par andra precis innan vi åkte. Vi gick mest runt i stan och kikade. Åt lunch, fikade några timmar senare osv. Tror att jag börjar få lite koll på centrum-delen av Wellington. Och så åkte jag buss hem! Det gick över förväntan, haha. Åkte varken fel eller missade en buss, heja mig.
 
Imorgon är min plan att sova lääääänge eftersom flickorna är hos sin pappa. Sedan ska jag ut på en lång promenad med Shadow, och 2.30 pm (tycker fortfarande det är svårt) hämtar Lis mig och så ska vi in till stan för en fika med de andra au pairerna! Ska möta upp Lis i Lower Hutt på söndag också, så har alltså planer för hela helgen, vilket känns skönt.
 
Nu ska jag fortsätta skypea med Jensi och svara färdigt på mina mail, sen kallar nog sängen ändå. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0