2010, del II


I Maj så gjorde jag världens godaste chokladmousse. Det tog mig tre dagar att äta upp en liten sån skål, så mättande var den. Jag åkte våran nya båt för första gången och livet hade aldrig ägt mer.
Min mor fyllde 40 så vi överraskade henne med en tripp till Riga. Där turistade vi som aldrig förr, åt mat och solade oss.
Jag fick åka med mor min och jobba på slakten en dag, därav de söta kycklingarna.
Vi hade friluftsdag med skolan och gick åtskilliga kilometer från Äskhultsby till Fjärås Bräcka, där vi fick korv som belöning.
Jag och Linnéa tog oss till IKEA och shoppade loss. Sedan kom solen och jag var riktigt tuff när jag låg på min altan och var lycklig för att jag inte fick några soleksem.
Jag tror att Maj var en rätt bra månad faktiskt.

I Juni var jag och Rasmus less på skolan, och tillslut fick jag valt en av klänningarna till skolavslutningen.
Min fina Elin var i Stockholm och kollade på kungabröllopet och kom hem med världens finaste armband till mig.
Min kusin gick ur skolan och gick på bal. Helt plötsligt insåg jag hur fort tiden går, ty det kändes som igår det var jag som stod där. Till sommaren är det min bror. Vet fan inte vart jag ska ta vägen.
Sedan var det midsommar, som var soligt och trevligt.
Jag åkte mer båt med min mamma, och livet ägde. LP sov här och lämnade en fin lapp när jag åkte till skolan.
Jag upplevde traumatiska minnen när småkillarna åkte ring och trodde att alla skulle bryta näsorna när som helst.
Jag tror att Juni var en bra månad också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0