Det du inte såg

Vi fick order av Renée att gå och låna en bok på biblioteket som ska vara utläst tills på onsdag nästa vecka. Mitt i all hast gick jag förbi Patrik Sjöbergs bok Det du inte såg, som jag velat läsa jättelänge. Tog tag i den och fick med mig den hem också.

Nu har jag läst både läx-boken och nästan 130 sidor av Patriks bok. Vet inte riktigt vad jag ska säga. Man läste så himla mycket om det i tidningarna men eftersom jag var så liten när Patrik var stor och hade sin karriär så vet jag ju ingenting om Viljo och hade ju knappast bildat mig en uppfattning om honom. Jag förstår bara inte hur man kan göra så mot ett barn, och hur man som barn och sedan vuxen inte greppade att det var fel och gjorde något åt det.

Varför kom han ut med det här när Viljo var död? Varför konfronterade han honom inte när han levde? Ville han inte att Viljo skulle kunna försvara sig?

Nä, det är lite lurigt det där.

Kommentarer
Postat av: Milding

sv; Den är grym!!

Håller med dig med dina frågor, man vill ju på något sätt inte att Viljo dör ostraffad. Känns som han "kom undan" med hans äckelskap för lätt.

Patrik äger i vilket fall.

2011-08-28 @ 21:30:53
URL: http://smilding.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0