Fruset värre

Jag har börjat göra omelett till frukost, och ägg, hur gott är inte det liksom?

Annars var jag ute i Mölnlycke igår och roade mig. Det var dock inte lika roande att det tog 2 h för mig att komma hem. Bra att jag tog mina nya skor också när det var is ute, hehe. Jaja, detaljer. Tur att det inte var kallt på hemvägen..

Nu ser det ut som ett bombnedslag på mitt rum, men det ska väl gå att fixa, om man känner för det, vilket jag absolut inte gör. Ska nog bädda ner mig i min säng igen och läsa en bok istället, det var typ en miljard år sedan jag gjorde det.

Innan jag gör det kan jag ju kanske passa på att berätta om vårt äventyr hem igår. Vi fastnade på Mölndal station i en halvtimme i väntan på tåget, och där satt vi, på en bänk, fyra tjejer, lite väl glada kanske. Mitt emot oss sitter det två killar, som glor något fruktansvärt. Josefine räcker Linnéa godispåsen och säger: Här, ge någon en godis! Okej, skriker Linnéa, tar upp en godis och slänger den allt var hon kan på en av killarna framför oss. Dom ser fortfarande ut som fån och vi skrattar hysteriskt.
En av killarna ska då försöka prata med oss, men det tar typ 10 min för honom att få fram: Är ni fulla? så att vi förstod, för svenska var inte riktigt killens grej.

Linnéa beslutade sig då för att gå och slänga godispåsen. Hon vinglar fram till papperskorgen, öppnar den och tar sats för att slänga ner påsen. Då brutalmissar hon hela papperskorgen och slänger istället godispåsen ner för trappan.

Väl på tåget sitter Linnéa mest och skrattar jättehögt för sig själv, till ett medelålders pars förtret. Anna frågar mig hur mycket Linnéa fått i sig egentligen, och då langar Linnéa upp vinflaskan och säger: Jag har i alla fall inte druckit upp allt! Jag skojar inte när jag säger att hon såg ut som ett äkta fyllo. Den tjejen alltså.

Men nu kallar sängen och min bok på mig. Puss vänner!

Kommentarer
Postat av: Fotograf Jeanette Lindvall

sv:Okej men det låter bra =)



Tack så jättemycket! :) så roligt att höra



Ha en fortsatt fin söndag

Kram

2010-11-28 @ 16:41:20
URL: http://phokuseramera.blogg.se/
Postat av: MICHAELA D

utan o helsa på miiiiig :(:(:(:(:(:(

2010-11-29 @ 10:50:22
URL: http://michaelaa.webblogg.se/
Postat av: MIXEN

vart var ni förresten? hihihiih

2010-11-29 @ 10:50:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0