Ovärt att läsa, långt, jobbigt, osammanhängande. Läs inte.

Vet hur ni det känns? Nej, klart som fan att ni inte vet. Och det gör ont. Det gör det bannemig. Varenda dag. Okej, kanske inte varenda dag. Men ibland. Och ibland oftare.

Som till exempel när man pallrar sig till kyrkan trots att det är jobbigt, letar igenom alla låtar som spelas och upptäcker med lätthet att det inte är någon av dom låtarna. Dom låtarna som gör ont, som får hela kroppen att skaka och bara vilja skrika ut att alla kanske inte är så jävla lyckliga jämt. Dom låtarna.

Så sitter man där, hör en välkänd melodi och så helt plötsligt börjar tårarna rinna, magen krampa och det känns som att hjärtat ska gå sönder. Vart ska man ta vägen? Vad ska man göra?

Svar: Det finns inget svar. Det finns inget man kan göra, man kan bara sitta där och låtsas som att allt är fint, trots att det inte är det.
Man kan bara sitta där och låtsas att det är okej att min pappas aska ligger begravd 40 meter därifrån. Man kan låtsas, men vafan, vad hjälper det mig?

Det gör ont att veta att det snart är 4 år sedan. Det är så jävla läskigt för det känns fortfarande som igår. Jag minns dagarna som om de var förra veckan, jag minns dem klarare än jag minns saker som faktiskt hände förra veckan. Och ändå var jag bara 13 år. 13 jävla år hade jag gått omkring på denna jorden. Och inte ens det, jag hade inte ens fyllt 13. Jag var inte tonåring ens en gång.
Jag blir rädd när jag tänker så. Att jag bara var 13 år. För det känns som att det är jag, 16åriga jag, som förlorat någon. Inte en jävla liten plutt på 12,5 år som inte visste någonting. Jag menar, hur var jag när jag var 12 år?

Jag blir rädd för känslorna som kommer. För tårarna som rinner och ändå vill jag inget hellre än att de rinner.


Kommentarer
Postat av: Ditt lilla hjärta<3

Jag beundrar dig, det har jag gjort sen första stund. Du är den starkaste jag vet och du har kommit att betyda jätte mycket för mig. Jag brukar prata med din pappa om hur glad jag är att ha dig som vän och hur stolt han ska vara att han har en sån grym dotter i en lyxförpacknig av det finaste som finns.

Pussar o kramar ditt lilla hjärta<3

2010-05-08 @ 22:43:26
URL: http://Eelliii.devote.se
Postat av: k

du är bästa linnisen på jorden,

puss. ♥

2010-05-08 @ 23:25:51
Postat av: julia

älsklingen! <3

2010-05-09 @ 13:05:02
URL: http://juliajosefinkraaij.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0