Övning ger färdighet

Att övningsköra med min mamma och bror i bilen är minst sagt spännande.

Linn: Vilken växel ska jag ha i nu då?
Mamma: Njaa.... Du kan ta trean eller fyran kanske?
Linn: Ja, men det säger ju mig mycket
Mamma: LÄGG I EN VÄXEL!!

Två meter innan vi ska svänga
Mamma: Just det, här ska du svänga!!!!

Linn: Hinner jag köra ut innan han kommer där?
Mamma: ..
Simon: Ja, det hinner du!
Jag kör ut
Mamma: Där skulle du inte kört...

Vi kör i stora Varbergsrondellen där ett håll går mot motorvägen och det andra leder till gamla vägen hem.
Linn: Ska jag köra här?
Mamma: Ja, det ska du.
Jag kör dit jag menade.
Mamma: Men nej, nu kommer vi ju till motorvägen, du skulle väl köra gamla vägen?


Ja, som ni ser, vi har onekligen en del att öva på, både kommunikation, bilkörning och framförhållning.. Och ja, det blev motorvägen till slut, körde till och med om två fordon, hehe.
Nu ska jag göra något annat en stund, sedan ska jag faktiskt se vigseln vid halv fyra och fyra är det ju fotboll. Senare ikväll ska jag träffa Linnéa också, livet leker!
Go sommarlov! Except from jobbet och att när jag blir ledig visar sig den äkta svenska sommaren från sin bästa sida..
Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0