Jordgubbar, en bra bok, havet - SOMMAR

Hej bloggen! Igår förlorade jag mig i en bok, det var verkligen skönt. Jag läste bort lite mer än två timmar innan jag övningskörde upp till mormor där vi åt jordgubbar och klippte gräset.
Om det är något som är sommar och nostalgi för mig är det jordgubbar med socker och grädde. Inte vispad, utan bara ren grädde liksom. Det åt jag alltid när jag var liten, så fruktansvärt gott!

Sedan åkte jag hem, bakade muffins som barnen på dagis fick idag. Efter det var det tänkt att jag skulle komma i säng, och så blev det också, dock fastnade jag såklart i boken så jag läste helt enkelt ut den. Det är bannemig sommar när man läser en hel bok på en dag.

Som sagt var det sista dagen på jobbet idag, sjukt härligt, men ändå lite sorgligt! Man har sina favoriter och det bär lite emot att lämna dom faktiskt, haha. Vi har kramats och pussats för fullt idag, jag uppbådade mina sista krafter och nu sitter jag äntligen här hemma. Ska strax cykla ner till Åsacupen som ju startat, ska svänga förbi posten innan det också posta alla papper så att jag får mina pengar också! Ska även stå parkeringsvakt imorgon mellan 15.30 och 17.30, money money!

Kvartsfinalerna startar idag med, Holland - Brasilien spelar kl.16.00 så det ska jag hinna hem till hade jag tänkt också, haha. Gud, jag kommer stressa ihjäl mig. Imorgon, innan jag ska vara parkeringsvakt då, ska jag i alla fall ligga vid havet, bada, sola, lata mig, läsa en annan bok troligtvis, leva livet helt enkelt!

Ciao mina vänner!


Cool kille med solbrillor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0