When nothing goes right, go left

Hur mycket älskar man inte att ha rätt? Det finns knappast en bättre känsla..

Eric visade mig några scener ur The Big Bang Theory (?) igår. Det är inte så noga vad den handlade om, kan lägga upp den här så får ni se själva. Poängen var i alla fall att de snackade om någon snubbe som det sedan när vi kollade upp det visade sig vara en skådespelare i Star Trek. Hallå, vad är Star Trek liksom? Borde man veta det tycker jag, och det borde man tydligen enligt honom. Han påstod till och med att det var allmänbildning men jag höll inte alls med.
Jag skickade i alla fall ett sms till Benjamin och frågade om han visste vad det var och det visste han tydligen, till Erics stora lycka. Eric påstod sedan att Linnéa garanterat skulle veta vad det var för något. Han var så säker att när jag nekade och sa att det visste hon minsann inte alls så slog han vad om 20 kr och att den som förlorade skulle få sova på golvet.

Vem tror ni fick sova på golvet?

Hehe, precis. Självklart hade jag ju rätt när vi sedan frågade Linnéa så när vi kom hem fick Losern med stort L snällt lägga sig på golvet! Det var längesedan jag var så nöjd, haha. Gud så patetisk jag är, men det kändes så skönt att för en gångs skulle ha rätt eftersom jag får ha det mer sällan nu på NV.

Idag när vi åt frukost så frågade vi även min mamma om hon visste vad det var, Star Trek då alltså.
- Självklart, sa hon. Det vet ju till och med Emil vad det är. Vi har ju den filmen!
- Mamma, nu tänker du på Star Wars?...
- Ja just det ja.. Men, Star Trek handlade väl också om rymden?

Mums, 2-1 till mig!


Kommentarer
Postat av: linnea

vadå, sov han seriöst på golvet? :o

2010-01-17 @ 00:42:24
URL: http://dinlinnea.blogg.se/
Postat av: julia

gotting

2010-01-18 @ 19:44:09
URL: http://juliajosefinkraaij.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0