Mobbing, eller inte?

Idag hade vi Livskunskapsdag. Det innebar att vi pratade om mobbning, jag som trodde vi skulle slippa det eviga tjötandet om det när vi kom upp till Gymnasiet, men icke.

Tänkte i alla fall säga vad jag tycker om'et.
Det finns människor som är rent av elaka mot sina medmänniskor, de som mobbar. Detta ska såklart inte få förekomma och alla borde göra allt i sin makt för att förhindra detta, självklart.
Men på min förra skola så förekom det människor som man ansåg vara mobbade. De var människor som skiljde sig från vårt samhälles norm och helt enkelt inte var som alla andra. De gick gärna för sig själva, satt själva i bamba, blev ledsna när det snackades om grupparbeten osv. Dessa människorna var såna av naturen, de var inte mobbade och hur mycket vi än försökte få med dom i grupparbeten, spel på rasterna och ett sällskap i bamba så tackade personen i fråga alltid nej.

Det kom en ny tjej till min lillebrors klass och tjejerna i klassen gjorde verkligen allt för att hon skulle känna sig välkommen. De till och med bjöd med henne på bio utanför skolan, men fortfarande går hon själv och pratar inte med så många. Hon vill inte helt enkelt, och jag tror det är många med henne som inte vill. Personalen och de vuxna bör lära sig att se skillnad på de som är mobbade och de som inte vill.

Att du inte tar vara på chansen du får nu, det är fan pinsamt. Hur kan du ens vilja ha tillbaka det gamla?! Det är ju så jag blir arg bara jag tänker på det. Ta det du får nu eller skit i det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0