Jag blir fan arg!!

Åh, jag blir så irriterad.
Skulle se på debatt, Kissie och Linda Rosing, intressant tänkte jag. Så när jag suttit och kollat en hel halvtimme så upptäcker jag att Kissie inte ens är med, då är det nån fånig Paow som säger typ tre meningar i hela programmet. Sug.

Annars så sa dom i och för sig lite intressanta saker innan. Det är ju två 16-åringar som blivit dömda till 1 år och 8 månader för ett mord på en tjej, Therese.
1 år och 8 månader för ett mord. Det är ju helt galet. Så jag kan alltså gå på stan och hugga ner första bästa och sedan bara få sitta i knappt 2 år för att jag bara är 16 år! Fan va bra!!
Bra signaler, verkligen. Hallå eller? Man måste ju få mer än 1 år och 8 månader för ett mord, oavsett hur gammal man är. Man kan för tusan ta ansvar för sina handlingar när man är 16 år. I alla fall om det är en handling som slutar i ett mord. Usch vad jag blev arg där ett tag. Sen var det nån snubbe som sa (om jag fattade det rätt) att ett fängelse år är 8 månader. Så när man suttit ett år i fängelse har man alltså bara suttit 8 månader. Det är ju bara två tredjedelar? Hallå eller?! Då är det la för fan ingen mening att man får ett långt straff om man ändå bara ska sitta två tredjedelar? LÖJLIGT.

Sen skulle jag skriva nått annat också men tar det senare tror jag. Måste chilla på det nu känner jag. Pöss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0