Du är bra, jag är bra, vi är bra

Läste precis Timo Rääsinens (?) krönika i Två Dagar, GP.

Han skrev att han hade varit ute och surfat på internet några tag och det enda, verkligen det enda, han sett var ilska.
Jag tror att jag måste hålla med.
Det som sägs på Internet måste vara mestadels negativt och tråkigt? Jag menar, hur många skriver på sin blogg att Blondinbella är så himla snygg och att det är så roligt att hon är framgångsrik och trivs med sig själv och sitt liv?
Inte så många, det är ju fler som klagar på att hon är så självgod, att hon skryter, att hon är ful i sitt bruna hår osv. Right?

Vi människor är verkligen för dåliga på att ge varann komplimanger och fokusera p det som är bra ohc inte det som är dåligt hela tiden. Tänk så många som skulle få så hmla mycket bättre sjölvkänsla om dom fick höra hur bra dom är istället för att hela tiden få höra masdsa negativia och nedtryckande kommentarer.

Var positiv, slösa med komplimanger!


Och en sak till, får man en komplimang ska man lära sig att ta åt sig och säga Tack och inte nån löjlig bortförklaring eller neka det. Då är det ju ingen mening med att man fått komplimangen.

Nu ska jag på 90års kalas till min pappas morfar, ha det så bra mina vänner. Puss


någon är snygg när hon äter....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0