bloggen, för dig eller mig?

Läste precis ett långt inlägg av Stina-Lee om hur hon ser på livet som sk. storbloggare och att hon faktiskt är beredd att ge upp det nu, hon vill sluta helt enkelt.

Hon har bloggat i 4 år nu och hon skriver att ett tag visste hon inte vad hon var utan bloggen. Och så slutar hon med orden: Börja aldrig blogga.
Tyckte det var bra skrivet. Många bloggar idag för att få uppmärksamhet, för att få bekräftelse. Inte för att dom själva vill. Dom känner press att skriva inlägg som är intressanta och för att inte förlora läsare etc.
Det gör en ju bara stressad? Jag skriver för att jag vill, tycker det är roligt och behöver. Jag skriver för min skull och ingen annans.
Det tror jag är viktigt att påminna sig om ibland, om man bloggar. Att man gör det för sin skull, ingen annans.


Kommentarer
Postat av: ee

sv: tycker jag absolut inte du gör!

Hallå, det är är så långt ifrån ditt fel, det är inte någons fel!

Take care, Du. Jag flyttar in på fredag eller lördag... så du vet :/<3

2009-10-21 @ 14:05:56
Postat av: Ahlberg

Väldigt bra skrivit :)

2009-10-22 @ 08:50:43
URL: http://photoandi.blogg.se/
Postat av: Emelie

du har så rätt! jag började faktist blogga för mig. Jag ville skriva om de jag gjorde om dagarna så vänner och familj kan läsa! vist vill man ha fler läsare. men jag har mina vänner som läser och det klarar jag mig med :)

2009-10-22 @ 17:47:57
URL: http://emelienordquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0