Mobilt bredband (L)

Nu kom det jag skulle skriva om flygande igen så nu får jag skynda mig att skriva ner det innan det försvinner igen.

Författare. Undra om dom går ute på stan liksom och helt plötsligt bara tänker på något och så plingar det och dom tänker att "detta ska jag skriva en bok om". Och isåfall, kommer dom på hela historien eller bara en del?
För när jag skriver en historia sitter jag nästan längre med en tankekarta om hur det ska börja, vad som ska hända, vad poängen är och hur slutet är, än jag sitter med själva berättelsen.
Om jag inte har ett slut framför mig innan jag börjar kan jag skriva hur långt som helst. Sure, det blir några ändringar, men när jag skriver bara flyter det på, även om jag har några ramar att hålla mig inom.
Okej, en roman ska vara lång, men om man bara sitter och skriver utan att ha någon riktig tanke och poäng med det man skriver så kan det ju inte alltid bli så bra, eller? Någon gång ska jag fråga en författare.

Fan va han i Guns n' roses har go röst btw. (Dom är på Bandit atm, som förövrigt fortfarande är världens bästa radiokanal)

Nationella i engelska imon också. Jag är faktiskt rätt nervös. Dessutom börjar vi klockan 8 vilket inte är normalt för fredagar. Känner på mig att det kommer bli segt att komma upp ur sängen. Kommer man en sekund för sent är man utelåst också. I de tre timmar provet är, och det är ju ingen hit direkt.

Simon kom på att i början på Dance with somebody så andas dom konstigt och stötigt, haha. Det har jag aldrig lagt märke till innan. Han satt och lyssnade på min Ipod när jag slet och jobbade med att få ihop min byrå och helt plöstligt började han andas konstigt och stötigt. Sen började han sjunga på den låten och jag ba: vad var det då? Så fick jag lyssnat och det stämde faktiskt, haha.

Mjao, nu ska jag nog sova så jag inte kommer försent till provet imon då. Ligger ju redan i min säng så det blir ju relativt enkelt och är inte så långt! Fan va jag älskar mitt mobila bredband, för femtioelfte gången.

Over n' out. (Vilken sida ska appostrofen vara på egentligen? Lär mig aldrig..)
Lycka till alla niondeklassare på provet imon också!

Kommentarer
Postat av: MICHAELA D

lycka till själv! :D

2009-03-12 @ 23:05:59
URL: http://michaelaa.webblogg.se/
Postat av: MICHAELA D

Svar: jag ska se vad jag kan göra åt saken! höhö :D

2009-03-13 @ 12:31:55
URL: http://michaelaa.webblogg.se/
Postat av: je.

axl rose (Y)

2009-03-13 @ 13:47:32
URL: http://jessikaniklasson.blogg.se/
Postat av: MICHAELA D

sv: jag valde handel och it media! :) dudå? :)

2009-03-13 @ 15:35:57
URL: http://michaelaa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0