Let's dance

Idag är det final i Let's dance. Vem ska egentligen vinna?
Laila eller Magnus?
Jag vet helt ärligt inte. Det är hur svårt som helst. Jag har aldrig gillat Laila. Hon är så platsig och verkar så oäkta. Magnus däremot, en jävla bonne som lyfter skrot, han är både helskön och har humor. På det vinner ju Magnus lätt. Men sen är det ju det där andra, det som hela programmet går ut på: dansen. Visst, Magnus har gjort enorma framsteg och gör skitbra danser, men Laila. Hon är en klass för sig alltså.
Hennes sista dans, show-dansen. Seriöst, jag började typ gråta så bra det var.
Laila är liksom som fotbollsspelaren som bara kör över alla andra utan att ta någon hänsyn över huvudtaget. Magnus är den förskitige killen med talang som snittar ett mål i varje match men aldrig gör en dragning i onödan och hellre gör assist än mål. Så har vi ju den tredje och sista favoriten som för mig var en självklar finalist: Morgan.

Den killen alltså. Den energin. Det skrattet. Jag bara älskar honom. Varför var inte han i final liksom? Jo, för han tog det inte så jävla seriöst. Han hade roligt. Han var fotbollsspelaren som dribblade en gång för mycket, som showade sönder men aldrig la några mål.
Frågan är om det ändå inte är han som borde vinna? Störst show vinner väl?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0