Metallica - Fade To Black

Kollade på Matrix förut och kom att tänka på en sak...
Dom som kommer på själva idén, fatta vad dom har tänkt ändå, vilken fantasi dom måste ha? Jag som satt och kollade förstod ingenting, tänk då hur insatta dom måste vara i det hela för att förstå och kunna göra en film av det. Dom måste ha stenkoll på precis allt, läskigt. Och alla science fiction författare/filmmakare, hur kan dom ta en idé bara från ingenstans och göra den så ofantligt stor? 
Inte bara science fiction, alla författare överlag. Tänk JK Rowlings. Hon har hittat på en helt ny värld, med helt nya regler, varelser, ord, allt. Min fantasi räcker inte ens till hälften av allt det där. Inte nog med att hon hittar på deras namn och utseende, hon hittar på deras egenskaper, deras svagheter och styrkor, osv osv. Och mitt i allt detta får hon ihop det till en av världens bästa historier som är så spännande att man gör allt för att få läsa vidare. 
Jag beundrar dom som har förmågan att skriva så. 

Okej, jag kanske också ha förmåga att skriva, men knappast sådär. Mina historier har en bra början, en okej poäng och ett värdelöst slut. Jag kan inte komma på saker under tiden för då failar allt, jag måste ha allting klart för mig innan jag börjar skriva. Början, mitten, poäng och slut. Sen får det komma av sig självt, men jag måste se historien framför mig. Jag sitter och skriver en timme, då har jag kommit till poängen typ, och när jag ska få ihop ett slut har jag skrivkramp och orkar inte skriva mer så då bara hafsar jag ihop något och så blir det kasst.

Uscha, jag känner mig själv för bra. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0