Den omtalade Äskhultsby-resan

Äskhults by, med Ä, har jag fått lära mig att det heter nu. 
Iallafall, idag bar det av. Halv åtta ringa klockan och det var ett under att jag kom upp ur sängen då jag lyckades fastna framför datorn igår igen. Kvart över nio kom vi i alla fall iväg och första stopp var Rågelund för att hämta upp mormor. Cykelvagnen gjorde sig påmind redan i första uppförsbacken då det var mycket tyngre än vanligt. Sedan kom vi iväg och jag tyckte bara att det var uppför mest hela vägen. Tillslut kom vi i alla fall fram, efter ungefär 1 h och 45 min. 

Vi gick runt, kollade på lite olika saker, Emil frågade mest hela tiden och jag bara tyckte det var väldigt varmt. När vi satte oss och käkade våra tonfiskmackor efter att vi kollat runt överallt, gissa vilka som kommer då om inte Izza och Marianne och två till, Fredrik och nån?! Haha, då hade Izza och dom två andra jobbat där med Marianne som är min farmors granne. Så då stod vi och tjötade en stund med dom, och sen lyckades jag lägga mig i gräset och somna så när jag vaknade var mormor och Emil borta. Fick dock letat upp dom och vi började bege oss hemmåt. 

Efter att vi cyklat ner för mördarbacken så stannade vi hos mormors bekanta, Ingmarie och Bengt-Arne. Bengt-Arne har en Girocopter (?). Det är som en helipkopter fast mycket mindre, och hans är gul. Asfräck är den. Det första han säger när jag kommer är: Vill du åka med? 
Jag trodde att han skojade så jag svarade att visst, det kunde jag väl. Två sekunder gick så satt jag i en jävla leksak som flyger 100 meter upp i luften och 10 minuter senare styrde jag själv. Det var hur fräckt som helst men först var det jättesvårt att lokalisera sig för allt ser väldigt annorlunda ut från luften. Man ser väldigt långt och alla åkrar och vägar ser jätteprydliga ut. I alla fall så flög vi till Tjolöholm och vinkade på lite människor, sen fick jag flyga själv hem. Det var häftigt att känna att jag styrde hela maskinen liksom. (Bild kommer senare när jag lyckats få laddat upp mitt fina bildcollage som antagligen lär hamna i ett annat inlägg eftersom jag inte lyckas få in bilderna i ett och samma, blogg har damp?)

Nu sitter jag hemma och vilar mina ben som cyklat nästan 4 mil idag. 
Imon skulle jag till Julia men det blev avbokat såå, nån som inte har nått för sig får mer än gärna höra av sig, jag är öppen för förslag. 

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0