Rubriker in my ass?

Funderade än en gång på att skriva nått vettigt men kom som vanligt inte på nått att skriva. 

Jag saknar ridningen. 
Känslan när hästen går riktigt bra och man verkligen kämpat sig till det. Kraften i stegen och glädjen när man släpper loss i full galopp på ett fält. Hästens vilja att alltid göra sitt bästa, hur dom knuffar på en och tigger godis. 
Känslan att det alltid finns någon som lyssnar och vet vad man vill och tänker, den saknar jag. Att stå i stallet och mocka i hundra år för att man helt enkelt inte vill åka hem. Putsa sadlar och träns tills dom blänker för att sedan använda dom en gång och så är de lika smutsiga igen. 
Att stå och borsta i en halvtimme bara för att man vill. Gör allt i sin egen takt. Skritta omkring i flera timmar utan att göra något alls. 
Att alltid ha en hals att krama och ett par ögon att försvinna i. Det saknar jag.

Kommentarer
Postat av: julia

här finns massor med myshästar som jag kramar sönder varje dag, haha.

jerry vill nog att du hälsar på honom, han börjar bli bättre nu :)

2009-06-03 @ 22:09:02
URL: http://longkalsong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0