Onödiga regler som inte är så onödiga.

Det slog mig i morse när jag gick upp och var helt själv hemma att jag kunde göra precis som jag kände för och ville, istället för att göra det i mammas takt och ordning. Skitgött tänkte jag.
Men så slog det mig också att (häng med nu, detta kan vara krångligt) om mamma inte hade satt upp de där onödiga reglerna och tvingat mig att först gå upp, käka frukost, klä på mig och borsta tänderna varje morgon innan jag sätter mig vid datan, då hade det ju inte varit roligt att göra allt i precis omvänd ordning när hon inte är hemma? Eller hur?
Om jag hade fått gå upp och sätta på datorn samtidigt som jag käkar godis innan frukost varje dag hade jag ju inte njutit ett dugg när jag är själv hemma och får göra det, eller hur?

Alltså, en sammanfattning av allt mitt svammel: De där dumma reglerna kanske inte är så dumma trots allt.
En sak till: Nettan, om du läser kanske du inte behöver säga till mamma att jag sitter vid datan och käkar godis innan jag borstat tänderna och gjort mig i ordning, för då ligger jag väl inte så bra till! Jag har i alla fall hängt upp tvätten som hon bad mig om!

Ännu en sak till som jag kom på. Jag ska spela match idag, i Löftadalen, och efter det kanske vi åker vägen om Konradsson och hämtar skivan med Photoshop på. Linn goes happy! Snart PS på denna datan också, då kan ni räkna med lite fler bilder.
Puss på denna morgonen.

Linn


Kommentarer
Postat av: Nettan

My lips are sealed!!

Aunt

2008-09-27 @ 17:53:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0