Så enormt irriterad på dagens ungdom.

Dagens ungdom kan rent ut sagt dra åt helvete. Det är så många som är så ouppfostrade så det är sjukt! Har ingen respekt för någon eller några. Många tror verkligen att de är något och kaxar upp sig mot allt och alla. Sedan när det kommer någon med högre ställning så drar de svansen mellan benen och drar eller spelar allmänt dumma.

Många jag känner tror t.ex, att det fungerar att käka godis 24/7, röka & dricka, samtidigt som man ska spela innebandy. Det förstår till och med min 8åriga lillebror att det inte går ihop. Sen de som inte vet vad ordet passa innebör gör mig så förbannad att det är sjukt. Ska man inte spela som ett lag? Jo, man ska spela som ett lag, inte som individer. Individer går själva när de kan passa, det gör man inte i ett lag. Inte när det är bättre att passa. Sen så ska innebandy spelas på marken, inte i luften. Och det ska gå fort, från spelare till spelare, om jag förstått det rätt? Varför kan man inte försöka med det då? Måste man spela bort bollen så fort man får den? Eller vänta med att passa tills det är försent? Jag blir så förbannad rent ut sagt, på människor som tror att de är något när de i själva verket suger. Sen drar man inte bara efter en träning och lämnar tre pers till att ta undan sargen, själva!!!

Och människor som tror sig vara ens kompis får jag spader på. Visst, man ska inte vara taskig, så man måste inte gå och säga till varenda människa på jorden vad man tycker om dom. Men är det en person man absolut inte vill vara med ska man inte behöva det, that's it. Då får man faktiskt vara lite egoistisk och säga som det är, särskilt om personen i fråga säger: "säg hellre sanningen". Då gör man helt enkelt det. Sanningen kan ibland svida mer än en vit lögn men i längden är det alltid bättre med sanningen, det vet alla.
En del människor har svårt att förstå det. Jag försöker att ge alla en chans, men dom som fått sin chans och sumpat den flera gånger om, dom förtjänar inte en chans till, enligt mig. Dom ska kastas åt skogen. Man måste inte le och spela med, för ingen är tvingad att älska alla.

Åh, jag kokar. Så arg jag är. Så gött ska det bli med lov.

Varför börjar man röka föresten? Vad är poängen? Visst, det är säkert jättegott, not. Jag tror dom inte. För så äckligt som det luktar kan det verkligen inte vara gott, seriöst.
De som röker är veklingar, de faller för grupptrycket. Att röka är inte coolt någonstans enligt mig. Det bara skadar en själv och omvärlden. No point at all. Dessutom är det dyrt. I just don't get it. De som röker måste helt enkelt ha mindre hjärnceller än oss andra, eller?

Faktiskt, så kan jag hålla med om att jag varit lite väl ärlig i detta inlägget, men jag står för varenda ord. Även de svordomar som råkat slinka in här och där (tro mig, jag försökte verkligen hoppa dom)

Linn

Kommentarer
Postat av: michaela

så rätt!

2008-10-24 @ 22:52:41
URL: http://michaelaa.webblogg.se/
Postat av: Nettan

Jag har ju rökat som du vet Linn, så jag ställer mig bakom dig till 100% Det suger. Va med dom som ger, inte dom som tar....

Kram :-) Ses ikväll.

2008-10-25 @ 13:40:09
Postat av: Klara

Du har så rätt.

Man kan ju fråga min mamma, som har rökt en jävla lång tid om det är gott att röka.

Hon svarar varje gång: Nej, det smakar äckligt.

Där har ni det. Ett bevis på att rökning är grupptryckets yttersta bevis.



2008-10-27 @ 17:57:59
URL: http://kantarelltant.blogg.se/
Postat av: En Åsabo

Hej linn. du har skit bra blogg också men en sak försår jag mig inte på

och det är absolut inget illa menat , vill bara komma med min åsikt. Det här med innebandyn? när du skriver att vissa tror att dom är något men att dom igentligen inte är det? jag vill inte vara taskig på något sätt alls men jag går rakt på sak... tror du att du är något då? gör du rätt hela tiden ? för det första så behöver inte alla vara extrema talanger för att spela en sport. vissa som går i åsaif innebandy spelar inte för att nå eliten som spelr för skojj skull och för att vara aktiva. Det spelar knappast ingen roll om man röker, äter godis, eller dricker för är det bra i huvudtaget för någon ? om man verkligen tar sproten serriöst och vill sattsta då kanske det är något man ska tänka på. Tycker bara att det är så sjukt störande när du skriver om alla andra i laget eftersom det är så jag uppfattar det som om f93 vore dåliga. Liksom vad är grejen, om det är så jävla dåligt varför skiter du inte bara i innebandyn? är du verkligen så bra som du tror själv? är det verkligen bara du som gör rätt ? är det verkligen alla andras fel?

2008-10-29 @ 00:33:38
Postat av: julia

det är ju så att man röker ju inte för att vara cool. man röker för att hjärnan vill ha nicotinet i ciggaretten. och det är ett fritt land, man får göra vad man vill. och det om laget, jag älskar vårat lag, finns inget bättre enligt mig. men alla har ju rätt att säga vad dom vill. men man måste ju tänka på vad man säger ibland också,

2008-11-04 @ 22:30:32
URL: http://juliajosefinkraaij.blogg.se/
Postat av: anna

haha när jag läser det här garvar jag.

du får det att framstå som om du är kung i laget linn.

okej, du säger vad du tycker och det är bra.

men bara för att vissa dricker, äter och röker så behöver inte det betyda att de är dåliga utan det kan fortfarande betyda att de kämpar järnet och ger allt.

du säger att innebandy är en lagsport, så vad är det du håller på med nu då? sammanhållning är minst lika viktigt som passningar på marken&shit.

genom att ha trackat ner på minst 90 procent av laget så är det inte så bra sammanhållning va, gör du det bättre genom det här?

tänk på vad du säger och vad det får för konsekvenser.

du kan försöka säga det på ett bra sätt i alla fall.

ha det toppen!

2008-11-05 @ 22:15:32
Postat av: Klara

Men gud, orka vara negativa och ta hennes kritik på rätt sätt istället?

2008-11-06 @ 20:47:05
URL: http://kantarelltant.blogg.se/
Postat av: B

men halå.

2008-11-10 @ 22:33:05
Postat av: B

jävla idioter.

linn är bäst.

pöss

2008-11-16 @ 17:23:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0