Sämst att vänta.

Okej, ingenting var brutet i min kära tumme. Det var bara en blödning i leden, som dock gör fruktansvärt ont ändå. Känner mig lite klen och blev faktiskt väldigt besviken på att jag inte fick något gips efter att ha suttit på akuten i tre och en halv timme.
Jag och mamma satt och skrattade åt Morgan Pålsson i typ en halvtimme medan vi väntade på att jag skulle få komma in på röntgen. Ganska kul faktiskt.

Svenska sjukvården suger. Och jag menar det verkligen.
Allting tar minst 100 år. Seriöst, hur lång tid kan det ta att framkalla ett par röntgenplåtar och kolla om något är av eller inte? Max. 5 min? Nej, idag kan det ta uppemot en timme. Och hur lång tid ska man behöva vänta på att få komma in och röntga något som tar några minuter? Jo, minst 1 timme, kan ta 2. Jag blir så förbannad? Skulle bra gärna vilja veta hur de tänker när de tar ut vem som ska in på röntgen också. Jag satt där i typ en timme och folk som hade suttit och väntat en kvart fick komma in före mig. Det är ju så att man blir riktigt förbannad.

Först får man vänta på att få komma till receptionen och anmäla sig.
Sen får man vänta på att få träffa doktorn.
Sen får man vänta på att få lämna in sitt papper om röntgen.
Sen får man vänta på röntgen.
Sen får man vänta på att få sitt resultat om röntgen.
Sen får man gå tillbaka och vänta på att få komma till receptionen och lämna ännu ett papper.
Sen får man vänta på läkarn.
Det är ju för fan bara vänta, vänta, vänta, vänta, vänta. Och ändå gick det ganska fort för mig. Det kan ta minst tre gånger så lång tid. Det är fan sjuk. Åker man till akuten så är det väl akut? Eller? Det är så jag uppfattat det i alla fall. Det är inte akut längre när man suttit och väntat i 8 timmar. Helt sjukt ju.

Hehehhe, jag och Linnéa är fina. Hästen och kon. (Heter det ens så?)



Tyckte denna bilden så fint gestaltade hur sött mitt asgarv är, heheheh :):):):):):):):):):)
Not.

Nu orkar jag inte koncentrera mig mer.

Höjden av otur är när man bara behöver ett häftstift till och dom tar slut.

Det är 22 dagar kvar till julafton.

Puss

Kommentarer
Postat av: Klara

Jag och min familj väntade 8 timmar på "akuten" när hon hade slitit av korsbandet.

Sådär lagom kul.

2008-12-03 @ 12:05:09
URL: http://kantarelltant.blogg.se/
Postat av: moster!!

Nice to have you back.

Jag har också väntat, men på att du ska skriva på bloggen YES!

2008-12-03 @ 15:51:20
Postat av: Lange

klaga inte på varberg/kungsbackas sjukvård, åk in till gbg så kmr du få sitta minst 10 timmar typ. var glad att du får hjälp vafan.

jag va på sjukhus 11 timmar utan att äta nånting på samma dag.

Och man kan läsa lappar där, dom tar in dom som behöver vård mer än dom som inte är så skadade.

dom prioritetar mer skadade före mindre skadade.

En "ont i tummen" patient, klart du inte kmr in snabbt

2008-12-05 @ 13:02:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0