Tänk först, prata sen.

Många jag känner, och även andra antar jag, pratar först och tänker sen. De säger saker som de verkligen inte borde säga, vilket de kommer på först i efterhand.

Vissa saker säger man bara inte till vissa personer. En del kan kläcka ur sig saker om att de hatar sin pappa och vill att han ska dö, till mig! Vad tänker man med då liksom? Det känns verkligen när folk säger så. Såklart förstår jag att man inte alltid kan tänka på allt man säger, men man kan åtminstone göra det ibland.

Har man en åsikt så har man en åsikt. Det kan ingen ändra på. Man har rätt att tycka och tänka precis vad man vill i dagens samhälle. Ingen ska behöva trycka ner dig för att du tycker en sak.
Jag får jämt höra massa skit för att jag tycker vissa saker, och jag börjar faktiskt bli lite trött på det. Man får tänka vad man vill. Man får tycka vad man vill.
Tyvärr orkar man inte alltid ta diskussionen utan låter folk säga vad dom vill och sen struntar man i det. Dock så kan man inte strunta i det helt och hållet. Man tar åt sig, oavsett. I alla fall gör jag det. Tillslut rinner det över, och då får en person allting. All skit som borde varit uppdelad på flera personer.

Tänk först, prata sen.

Kommentarer
Postat av: Astrid

du har all rätt i världen att skriva eller dela dina åsikter om allt! så fortsätt med det linn. Att folk stör sig på att du säger vad du tycker är bara för att dom inte har några bra åsikter till självaste ämnet själva. så som sagt fortsätt så linn <3.

2008-12-14 @ 20:30:26
URL: http://soufflee.blogg.se/
Postat av: michaelas fotoblogg

som att torka sig i röven innan man har skitit!

2008-12-14 @ 20:49:09
URL: http://michaelaa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0