Klagaaaaaa

Allt känns meningslöst ibland. Fast ändå inte.

Man läser/hör om folk som har så otroligt mycket i skolan och inte hinner med något annat och blablablabla. Jag tror det inte. Man har aldrig så mycket att göra att man inte hinner träna. För om man verkligen behöver plugga något, då gör man det i några timmar kanske. Och dom timmarna pluggar man. Man sitter inte vid datorn samtidigt för då kan man inte räkna med att få något gjort. Och om man ligger lite efter i matten så kanske man jobbar med det i en timme. Sen gör man sitt SO-arbete och när det är klart, efter kanske ytterligare en timme så gör man sina engelska glosor i 45 minuter eller något. Se, det tog tre timmar ungefär, och sedan åker man och tränar, tänker på lite annat och när man kommer hem går man igenom det igen.

Om man inte hinner träna för att man pluggar så kallas det för dålig prioritering och planering.
Om man väljer att vara med en kompis istället för att plugga så är det upp till en själv. Då får man väl ta träningstiden till att plugga då, men jag tycker det är dålig stil mot de som alltid är där och tränar. Det är inte det roligaste som finns när 7 pers är på träningen och resten sitter hemma och pluggar.
Det blir ingen riktig träning då.
Visst, träningen kanske inte är allt för alla, men spelar man i ett lag får man ta hänsyn till alla andra, tycker jag. Det är ingen giltig ursäkt att man är hemma och pluggar. Kanske om man har fetaste provet dagen efter, men inte varje gång.

Föresten så känner jag inte alls för att träna nu. Inte någon stans. Vill bara vara hemma. Det är inte roligt. Det fula är att jag aldrig ens övervägt att sluta i något, för det skulle liksom inte gå. Jag har alltid gjort något. Jag skulle nog inte klara av att göra ingenting liksom. Men samtidigt, jag ska ju inte spela fotboll och innebandy för sakens skull, jag ska ju spela för att det är roligt. Om det inte är roligt då? Ska man ta ett uppehåll då eller? Grejen är att man missar ju så mycket. Man missar verkligen jättemycket om man är borta några veckor.
Nu har jag i och för sig varit borta länge, sjuk, trött, öppethus och nu, tummen. Så det kanske är lika bra att fortsätta med det. Men nej, jag vill inte. Ändå.
Faaan, varför ska det vara så svårt att veta vad man vill?

Ehe, orka mig. Jag skriver så mycket varje gång att ingen läser ens hälften säkert.

Pöss

Kommentarer
Postat av: Anonym

sv:behöver dig linn<3.



håller med dig lite faktiskt. det har blivit sjukt dålig stämning i laget. och det blir inte bättre om ingen kommer.

2008-12-04 @ 00:18:22
URL: http://soufflee.blogg.se/
Postat av: karin

jag läser alltid allt.

puss

2008-12-04 @ 15:28:49
Postat av: a nnie

men HEY, jag är en människa som inte hinner träna ibland. och då sitter jag och råpluggar hela dagen -saaaaant. jag har görmycket att göra även om jag prioriterar &planerar och sånt! skyller mkt på musiken- du anar inte hur mkt tid det tar. ohmygaahd assaaah!! puuuss:D

2008-12-09 @ 17:07:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0