Smått sjukligt.

Egentligen är det smått sjukligt hur beroende jag blivit av min dator. Jag gör allt med den, den är som min bästa vän, helt seriöst. Om jag ska någonstans kollar jag busstider, om jag ska kolla i en katalog blir jag helt förvirrad och tror att jag läst fel. Om det är något nummer jag behöver söker man bara på eniro/hitta, om jag ska leta i en telefonkatalog tar det 100 år. Om jag ska ha en karta söker man också bara på eniro eller hitta, ska jag använda en riktig karta lär vi ju inte hamna rätt direkt.
Även andra saker, som att få tag på kompisar osv gör man ju på datorn.
Och alla mina bilder, herre min jesus. Vad skulle jag gjort utan datorn egentligen?

Tänkte försöka mig på ett test. Jag menar, jag har ju ändå rätt stort minneskort så jag tror att jag ska överleva. Från och med i morgon, 1 september, ska jag inte sitta vid datorn. Testet pågår tills jag har fått min nya dator, så det är alltså det som avgör hur länge jag kommer ha "datorförbud".

Själv tror jag knappast att jag kommer klara det. Men, det skadar ju inte att försöka! Framförallt skadar det inte någonstans att försöka dra ner så mycket som möjligt på det.

En sista bild kan jag väl bjuda på då, innan jag försvinner ett tag.

PUSS/ w


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0